En riktigt bra helg och start på tävlingssäsongen

I går gjorde Nike sin debut på tävlingsbanorna. Hon fick gå en LA:4 i Storvreta. Hon var lite stojjig och stimmig i lastbilen på vägen dit och hon var hemsk att tränsa, buffade och flängde runt med huvudet så jag tror det tog en kvart att få på tränset och knäppa alla remmar. När hon väl kom ut så blev hoin lugn och cool och när jag började rida fram henne var hon så häftig, hon seglade runt på framridningen och kändes superfin! Men jag tänkte att hon tappar nog traven när hon kommer in inomhus. men hon var svävande och fin även inne på collecting ringen. Hon var precis på gränsen hela tiden i programmet och som vanligt med mina laddade hästar så kunde hon inte skritta avslappnat. Men hon var i alla fall riktigt ball och höll sig på mattan. Hon fick 69,2% och blev 2:a!!!!!

Idag fick Vilja ut och lufta sig. Jag kom på igår att jag skulle efteranmäla henne till Enköpings tävlingar, en Msv A:1, bara för att ta ut henne en gång innan Lidköping som är första stora tävlingen. Vilja gick först och kändes superfin. Hon var i och för sig lite för laddad för att kunna skritta så den blev inte alls bra, koefficient 2 på både samlad och ökad skritt dessutom, men det blev i alla fall 67,4% och en tredjeplats. Quite a Miracle och Weine gick om.
Första gången jag var med på tävling med vår stora fina lastbil. Det gick verkligen jättebra, hästarna stod fint och det var inget problem att ta in och ut hästar, trodde att Vilja skulle reagera på det, men hon var cool.
Det har varit så himla kul att vara ute på tävlingar igen!!! Detta är livet!


Wa-wa-wi-waa!!!!!

Kommentarer
Postat av: Linnea

hejsan :)

jag har frågestund i min blogg och vill ha många frågor att besvara så gå in på min blogg och skriv vilken fråga som helst :D!

kram ♥

2009-04-05 @ 21:44:32
URL: http://liinneeja.webblogg.se/
Postat av: Julia

Guud vad kul! Grattis till alla placeringar!!

Kul att du fortsätter blogga nu efter Hubertus träningen i Tyskland! :)



Jag och Amy kommer nog på måndag morgon om det passar xD.



Kram

2009-04-13 @ 16:46:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0