Silverpilen med svarta faran och gyllenkrull


Silverpilen med svarta faran och gyllenkrull i for som skjutna ur en kanon genom Europa igår och idag. Det gick verkligen smidigt att åka hem. Vi färdades tio timmar igår, Tyskland, genom Danmark till Helsingborg via de två färjorna Puttgarden-Rödby och Helsingör-Helsingborg. Vilja har verkligen blivit resvan. Förr kunde hon vara förfärlig att åka med. Trampade, stampade och sparkade. Nu står hon som ett ljus hela tiden och när hon kommer fram börjar hon genast dricka och äta. Underbart!!! Vi övernattade hos Lasse och Pia på Team Piaff och åkte vidare vid tjugo i sex i morse. Tidigt värre, men det var jätteskönt att köra i tidig morgonstund för det var nästan ingen trafik. Jag stannade och köpte frukost och två Lussebullar, ahh, äntligen!!!! Jag sjöng lite julsånger på vägen och efter sex och en halv "snabba" timmar var vi hemma på Segersta!
När jag kom till lägenheten i Uppsala och skulle starta min lillbil hade såklart batteriet dragit ur, suck, dagen innan julafton, min vanliga otur med bilar. Till saken hör att jag fick två bensinstopp i loppet av ett dygn innan jag åkte ner till Tyskland... Nu fick jag åka till macken med lastbilen och köpa startkablar och sen var saken biff. Hoppas bara att den startar imorgon!

Nu får jag önska alla en fantastiskt God Jul!

Här kommer ett litet julkort från mig och Vilja:



Kommentarer
Postat av: Calle

Fint kort! En sak bara: Att du och Vilda har tomteluvor är så klart naturligt, men vem är kvinnan på läktaren och vad har hon gjort för att förtjäna luvan?



Riktigt god jul till dig!

2008-12-23 @ 22:33:54
URL: http://calle-mannen.blogspot.com
Postat av: Calle, igen

Aj aj. Vilja ska det givetvis vara. Ber ödmjukast om ursäkt

2008-12-23 @ 22:35:10
Postat av: jeanna herself

Hahaha!!! Jag tyckte det var roligt :) Men jag tror minsann hon förtjänar att få ha en tomteluva, hon har ju röd rock kvällen till ära!

2008-12-23 @ 22:59:48
Postat av: Julia

Vi satt och diskuterade och kom fram till att det nog var din mamma ; )

2008-12-26 @ 16:51:15
Postat av: Cissi

Kul att se din blogg! Ville bara säga att jag är grymt nöjd med dagens pass, Kurt blev helt underbar efter din ridning!

Jag ska kolla upp hoppträningen och se om det kan gå att ha den på torsdagar, men kan bli svårt:-( Hör av mig! Cissi

2008-12-27 @ 18:44:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0