Måndag, back to work!!!

Hejsan svejsan!!!

Ja, ojojoj!!! I lördags var det fest här, det var heltokigt. Marcus som nyligen har tagit sin beridarexamen bjöd till fest för att fira detta. Det var jättetrevligt och väldigt kul! Men lite galet. Marcus berättade i sitt inledande tal att han var gay, detta har det spekulerats vilt om. Praktikanten började stöt hejdlöst pa Hubbsi, den andra beridaren, vi fick dra henne ifrån honom flera ganger. Vi andra dansade natten lång, Hubertus och Frau Schmidt var med och dansade och de var sa söta att se. De är verkligen jättegulliga mot varandra. Deras son och dotter var ocksa där. Det var ganska lugnt i stallet i söndags, jag och Vilja gick pa en jättelang promenad. Och sa tränade jag min tyska med en av killarna i stallet. Det var jättekul! Han tyckte att jag var riktigt duktig  (överdrift!) för att jag kunde berätta allt om min "LKW" (lastbil) :)

Idag var det "back to work". Vilja var väldigt fin men vi har ett litet bakslag pa bytena i varje. Blev bara 5 idag :) Men jag fick rida Butnick för att träna. Han är tjock, stark, ful och slö men han gör bra bytesserier. Nä det var väl en överdrift, han var ganska fin idag. Hubbsi sag vad jag gör fel, jag liksom fastnar med hjälperna och da blir jag för langsam. Butnick gör ju bytena ända, men det blev jättemycket bättre när jag lät skänklarna pendla mer än att tänka "byte, byte, byte, byte osv". Sa nu kommer jag kunna göra 15 stycken pa Vilja ;) , hahaha!!!


Nu kommer Rittertestet:
Ja, man skulle ju kunna tro att det var ett ryttartest, men nej, jag utvärderar Ritter Sport chokladkakor. Ryttare heter ju för övrigt reiter.

Skuller varit smilisar, men eftersom detta programmet inte kan göra vettiga smilisar sa far det bli hjärtan. Fem hjärtan är högst betyg och betyder oemotstandligt och superdupergott.


Ritter Vit med hasselnötter och chrisp  ♥♥♥♥♥
Fullkommligt fenomenal!  Jag är i och för sig barnsligt förtjust i vit choklad, denna chokladkaka paminner mig dessutom om min barndom. När jag hade hopptränat och jag och mamma var pa väg hem brukade hon ha en Ritter vit med hasselnötter och chrisp i bilen som man fick ta en eller tva rutor av, mmmm!!!

Ritter Pepparmint ♥♥♥♥
Jag var lite misstänksam mot denna innan jag provade, nu kan jag inte första varför, den är underbar. Min pappa skulle gilla den!!!

Ritter Jordgubb yoghurt ♥♥♥♥
Väldigt god, yoghurten känns helt rätt, syrligt, däremot tycker jag att chokladöverdraget smakar lite konstigt. Men den maste ha varit god för jag at upp hela pa en gang, ups.

Ritter Neapel kex ♥♥♥
Ritter har utsett den till arets smak, men jag tycker den är sadär, ingen jättehöjdare.

Ritter Cashew och russin ♥♥
Trakig, känns knappt att det är cashewnötter. Dessutom har jag kommit fram till att jag tycker nog inte om Ritters vollmilch-choklad, mörk eller vit är mycket godare.

Vore kul om nagon sätter eget betyg pa nagon rittersort sa kan vi jämföra :)

Andra tyska läckerheter som behöver utvärdering:

Lebkuche ♥♥
Tyska motsvarigheten till  pepparkaka. Den är inte alls lika god som svensk pepparkaka :(

Butter-Mandel Stollen ♥♥♥♥
En typ av smör och mandelkaka, fast jag tycker det verkar vara mest russin i den. Den är i alla fall jättegod!

Glühwein ♥♥♥
Langt ifran samma sak som glögg, men helt okej. Jag tar russin och nötter fran min müsli sa känns det nästan som svensk glögg.

Tyskt kaffe maste ocksa utvärderas :(
Blaskigt och smaklöst.

Sen kommer det en lista pa saker jag ska ta med mig hem :)

Kramsikram!









Kommentarer
Postat av: Anonym

Min kära Sötaste Jeanna och gulle-Vilja! Skönt att höra att ni har det bra.. Skulle verkligen velat vara med på choklad testet lät smaskigt.. Tänker på er och följer er numera på bloggen.. Hahaha hur många måste googla eller läsa en blogg för att följa vad en av sina goaste vänner... -JO en som känner en stjärna!!! (Stolta Jag) Puss på Er!

2008-12-15 @ 21:56:08
Postat av: Ullis

Hallo, Ritter sport är gott! min favvo är med nougat**** men man mår lite illa efter man satt i sig en kaka, det där med två små rutor existerar inte tyvärr ; ). Att prova direkt från bageriet, varmt nybakat bauernbrot med Nutella, hur gott som helst när man är i Tyskland, blir inte samma sak hemma. Kul med tävling i Frankfurt! Ullis

2008-12-19 @ 10:07:48
Postat av: Nisse

Hej syrran!

Vad kul att läsa din blogg.

Jag håller med om chokladen, den vita med hasselnötter är klart godast.

2008-12-19 @ 12:36:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0