Lusseliten

Men herregud vad roligt med alla kommentarer!!! Wiiii!!!
Vem vann idooool????? Bra att min pojkvän skötte sig, har ju inte träffat honom pa ett tag nu. Shame on him att han inte kommer ner hit och haller lada!! ;)


Idag är det lördag, det har varit som vanligt i stallet pa förmiddagen men eftermiddagen är ledig, och imorgon är det ocksa ledigt! Bra eftersom det är fest ikväll. Jag red tva hästar innan jag tränade Vilja idag. Ett Florestan-sto som var väldigt fint! Jag fick lite hjälp av Hubbsi som är en av beridarna och det är han som tränar och rider henne i vanliga fall. Han sa till mig att ta tillbaka henne lite mer i galoppen och da fick hon superfin galopp, hon busade lite i början för att testa mig. Hon gjorde fina bytesserier, bra 2:or och väldigt uttrycksfulla 1:or även om jag jag bara gjorde fram-tillbaka. Hubbsi sa at mig att inte ställa över sa mycket när jag byter i varje. Bra, för det gör jag pa Vilja ocksa, fy pa mig!!!!
Den andra som jag red var en finsk Grand Prix-häst, väldigt slö, stel och stark. Men den kom igang pa slutet, och den var bra att träna ettorna pa (byten i varje sprang för de som inte är sa insatta, det som ser ut som hoppsansprang), den kunde jag göra manga pa, wiiii!!!!
Jag hann inte riktigt rida klart den innan jag var tvungen att ga och göra i ordning Vilja, Hubertus skulle ha kunder vid lunch. Vilja travade väldigt fint idag och var i bra form. Det är lättare att ha "Nase for" nu, näsan framme :) Pa slutet gjorde hon riktigt fin passage. Vi har jobbat mycket med övergangen fran passage till piaff och idag blev den tillslut riktigt bra! Men som jag har berättat tidigare sa jobbar vi systematiskt igenom alla rörelser och tar piaffen och passagen pa slutet. Det är sa kul för Hubertus tar sig verkligen tid när man rider för honom. Jag skulle ha varit klar vid halv 12 för da skulle han ha kliener, men vi höll pa till 12, helt enkelt för att det behövdes. Klienterna fick titta pa...

Jag har varit ute pa en joggingtur pa eftermiddagen, hade tänkt jogga till stallet och sen ga ut med Vilja, men hon lag och sov sa jag fick ge mig ut pa en tur själv. Det är düktiga backar man har att träna i, poff, det var jobbigt!!!!

Just det, Lucia idag. Det har jag inte märkt nagot av... Paula som är svensk och jobbar här hos Hubertus hade bakat lussebullar häromdagen men jag har inte sett till nagra i stallet, hint, hint ;)

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Julia

Hej Jeanna tänkte bara säga så att du vet.. KEVIN vann idol!!



Här är filmen på Rudi la upp den på en hemsida. Hoppas att du kan se den http://jaycut.se/video/300167/preview



Kramar Julia

2008-12-13 @ 18:57:27
URL: http://daydream.blogg.se/
Postat av: paula

de blev döbakta.....

2008-12-14 @ 14:44:23
Postat av: LIZA

Hej Vilja! hoppas att du sköter dig, för nu börjar jag komma i riktigt bra form igen, när du kommer hem får du alltså konkurrens igen! jag busade ordentligt med stalltjejerna idag;) mina favoritbus(som du måste haka på när du är hemma igen!) är att puffa upp dörren och smita ut i stallet när Katja och Lina mockar. En annan bra är att få tjejrna att tro att man går och sover när de är ute och går med en, och sedan göra en riktig brall!!

Gnägg/LIZA

2008-12-14 @ 17:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0